Munkatársaink

Szabados Beáta

a Fenntartó képviselője, pénzügyi vezető

Rab Benedek

a Fenntartó képviselője ügyvezető igazgató

Rab András

a Dunakanyar Általános Iskola alapítója, programvezető

Szina Balázs

intézményvezető

Árvai Xénia

tanító, alapozó terapeuta

Szabó Beatrix

tanító

Pohobics Bernadett

tanító

Somogyi Judit

tanító

Oláh Beáta

gyógypedagógus asszisztens

Erdeiné Vig Ágnes

gyógypedagógus asszisztens

Selymes Enikő Blanka

matematika tanár

Oroszné Dobóczki Gabriella

magyar nyelv és irodalom tanár

Nagyné Mikulás Renáta

történelem tanár

Füvessy Bence

matematika, informatika

Gerlai Péterné Zsóka

biológia, földrajz tanár

Kas Péter

tudomány, testnevelés tanár

Egervári Júlia

képzőművész tanár

Tancsik Zsuzsanna

angol nyelv tanár

Illés Zsuzsa

angol nyelv tanár

Driszkuné Szilágyi Éva

testnevelés tanár

Dakos Lilla

zongora tanár

Schwartz Dávid

ének-zene tanár

Vigyinszki Máté

gitár tanár

Bánvölgyi Zoltán

sakktanár

Guba Miklós

sakkedző

Gazdag Zsuzsanna

Gyógypedagógus

Szabados Beáta

a Fenntartó képviselője, pénzügyi vezető

Rab Benedek vagyok, családi vállalkozásunk második generációs tagja. A fenntartó alapítvány képviselőjeként az ügyvezetői feladatokat látom el. Nap mint nap azért dolgozom, hogy az iskolában rendelkezésre álljon minden, ami a tanulás nyugalmát elősegíti. Emellett az iskolapszichológusi munka ellátása a legfontosabb feladatom, amely pedig a hozzánk járó gyerekek nyugalmát és kiegyensúlyozottságát biztosítja.
Célunk egy olyan intézmény működtetése, melybe gyermekek és felnőttek egyaránt bizalommal telve, kihívásokat keresve érkezhetnek minden tanítási napon.

Rab Benedek

a Fenntartó képviselője ügyvezető igazgató

Tanítóként 1984-óta dolgozom. Az iskolaprogram alkotójaként szeretném érvényesíteni a tanítói szemléletet az általános iskola összes osztályában: minden gyerek különleges és attól a felnőttől fogad el bármit, aki szereti őt.

Rab András

A Dunakanyar Általános Iskola alapítója, programvezető

Nagy öröm számomra, hogy megismerhettem a Dunakanyar Általános Iskola céljait, küldetését, az ezekhez megfogalmazott programját. Még nagyobb öröm, hogy ma már része lehetek ennek a nagyszerű közösségnek, és együtt írhatjuk tovább a történetet.
Az intézményvezetői feladataim mellett, a másodikos gyerekekkel dolgozom közösen a matematika és zene foglalkozásokon.
Szina Balázs

intézményvezető

2009 óta tanítok a DAM-ban. Tanítói diplomámat a Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskola vizuális nevelés szakkollégiumán szereztem. 2018-ban végeztem el az
Alapozó Terápia pedagógus-továbbképzést. Azóta rendszeresen tartok gyerekeknek mozgásos-idegrendszeri fejlesztést. Jelenleg a 3.osztályt tanítom az iskolánkban. Szabadidőmben nagyon szeretek sportolni, kirándulni, kézműveskedni. Munkám során azon igyekezem, hogy minden tanítványom önmaga lehessen és megmutathassa, hogy miben ügyes, tehetséges.

Árvai Xénia

tanító, alapozó terapeuta

Egerben végeztem rajz – vizuális kommunikáció szakon a főiskolán. A képzőművészeten túl mindig érdekelt a pszichológia és a gyermeklélektan. Ezért a diplomám megszerzése után még két évig koptattam az Eszterházy Károly Főiskola padjait, aminek eredményeképpen elvégeztem az egészségfejlesztő mentálhigiénés szakot is. A művészetre nevelést Waldorf – tanárként gyakorolhattam. Számomra, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán, a Waldorf – tanár képzés nyitotta meg az alternatív oktatás felé a kapukat. Pedagógiám alapjának tekintem az empátiára, művészetre, gondolkodásra és egészséges önismeretre való nevelést.

Szabó Beatrix

tanító

2015-ben végeztem az ELTE Tanítóképző karán ember és társadalom műveltségterületen. Egyetemi éveim alatt egy nyelviskolában dolgoztam és szereztem tapasztalatot. A helyi színpadnak köszönhetően pedig a drámapedagógiába is nagyobb betekintést nyerhettem. Ez utóbbi vonal határozta meg későbbi tanítási módszereimet, illetve most, osztályfőnökként, az igazi közösség kialakításához is nagyban hozzátesz a mindennapokban. Hiszem, hogy egy iskolának és egy tanárnak nem csak a tanítás és a nevelés a feladata, hanem, hogy a gyerekek legszebb éveiknek tekintsék az iskolás éveket. Ehhez viszont a jó közösség kulcsfontosságú.

Pohobics Bernadett

tanító

Somogyi Judit vagyok. Szent Istvàn Egyetem Jàszberényi tanítóképző Főiskolàn végeztem majd pàr év tanítàs utàn külföldre költöztem nyolc évre.
Utam hazavezetett, közben elindított bennem egyfajta fejlődést: Hogyan lehet az iskola érdekes és szórakoztató, mi a játékok szerepe és hogyan használható órán, mi a projekt módszer?

Somogyi Judit

tanító

Kilenc éve tanítok a DAM-ban, jelenleg nyolcadikos osztályfőnök vagyok, mellette a gyógypedagógiai munkát is végzem. Szerencsésnek érzem magam, hogy taníthatok, gyerekekkel foglalkozhatok az alsó és felső tagozaton egyaránt, hiszen így közvetlenül végig kísérhetem az útjukat a kezdetektől.

Oláh Beáta

gyógypedagógus asszisztens

2013- óta dolgozom gyógypedagógiai asszisztensként.
Szerencsésnek érzem magam, hogy gyermekekkel foglalkozhatok, segíthetem őket. Hiszem, hogy a tanulás élvezhető, a gyerekek érdeklődése sok-sok sikerélményen keresztül felkelthető, és így megismerik saját pozitív értékeiket, ezáltal megerősödött önbizalmuk pedig átsegíti őket a nehézségeken. Fontosnak tartom, hogy jó érzéssel, szívesen gondoljanak vissza az iskolás éveikre hiszen ez meghatározó szakasza az életüknek.

Erdeiné Vig Ágnes

Gyógypedagógus asszisztens

Gondolkodni ingyen van, és nem fáj.” -matematika
„Legyél olyan, mint egy proton! Mindig pozitív!” -kémia
„Ahány hangszeren játszol, annyi ember vagy.” -furulya (fuvola, oboa, zongora)
„Ha elsajátítottad a lépéseket, elkezdheted megtölteni lélekkel.” –tánc, torna

Selymes Enikő Blanka

matematika tanár

Már 9 éve tanítom a DAM-ban a magyar nyelvet és az irodalmat.
Büszke vagyok a tanítványaimra,különösen a felvételiken elért nagyszerű eredményeikre.
Sok régi diákommal tartom a kapcsolatot. Jó érzés találkozni velük. Jó látni őket, tudni, hogy megállják a helyüket, bárhová kerülnek.
Szerencsésnek mondhatom magam, mert azzal foglalkozom, amit szeretek.

Oroszné Dobóczki Gabriella

magyar nyelv és irodalom tanár

A történelem gondolkodni tanít, örömmel tölt el, amikor diákjaim összefüggéseket, ok-okozati viszonyokat tárnak fel. Gyakran utazunk vissza az időben, mindezt kreatívan fűszerezve. Tanórákon rejtvények, fogalomkártyák, PPT-k, videók, történelmi activity kerül terítékre. Készítettünk várat kartonból, csokoládéból, legóból, Lánchidat só-liszt gyurmából, varrtunk már középkori ruhát, készítettünk felfedezés kori lakomát, római mozaikot magokból, kőbaltát, páncélt, de ha inkább egy őskori mézes palacsintát kóstolnál meg várlak szeretettel a Dunakanyar Magániskolában.

Nagyné Mikulás Renáta

történelem tanár

Úgy gondolom a matematika felismerésre és gondolkodásra tanít. Így ez a tárgy remek lehetőséget teremt arra, hogy megtanítsam a diákoknak, hogy hogyan tudják minél jobban kihasználni azt a csodálatos elmét, melyet kaptak.

Emellett pedig informatikán – mely korunk talán egyik legfontosabb, legszerteágazóbb és legdinamikusabban változó területe – segítek nekik az eligazodásban, az alapok elsajátításában és a tehetségükhöz illeszkedő területek kibontakoztatásában.

Szabadidőmben igyekszem aktív életet élni, melyhez az utóbbi években főként a tánc segít hozzá.

Füvessy Bence

matematika, informatika

Már egy történelem, amióta tanítok természetismeretet, biológiát, földrajzot.
Toleranciával, empátiával fordulok a gyerekek felé, minden nap tiszta lappal kezdünk én is, ők is. Szeretetteljes következetességgel foglalkozom diákjaimmal. Az a tapasztalatom, hogy szeretik, ha élményszerű a tanóra, arra törekszem minden alkalommal, hogy ez megvalósuljon.

Gerlai Péterné Zsóka

biológia, földrajz tanár

Amikor elkezdtem tanítani az ország háztartásainak 15%-ban volt csak internet, nem voltak okostelefonok, a számítógépek egymagos Pentium 4-es processzorral működtek. Az iskolánk 2 írásvetítőjéért ment a harc a tanárok közt, hogy ki viheti be az órájára, hogy a filccel megrajzolt fóliáját kivetíthesse a gyerekeknek. Ez mindössze 15 éve volt.
Nekünk, tanároknak, lépést kell tartanunk a fejlődéssel, mert a gyerekek még ennél is fejlettebb világban lesznek felnőttek. És közben, ebben a nagy rohanásban, meg kell mutatnunk nekik, hogy kell szeretni, elfogadni és egymásra figyelni. Szép feladat.

Kas Péter

tudomány, testnevelés tanár

Jelenleg harmadik éve tanítok angol nyelvet és képzőművészetet, és tartok művészeti foglalkozásokat a Dam-ban. Az elmúlt évben a művészetpedagógiában mélyedtem el jobban, továbbképzéseken vettem részt, kiegészítve az eddigieket művészetterápiás és komplex művészeti elemekkel. A tanári pálya mellett képzőművészként is tevékenykedem, részt veszek kiállításokon, művésztelepeken.
juliaegervari.wix.com/juliaegervari

Egervári Júlia

képzőművész tanár

Egerben végeztem orosz-angol szakon 1984-ben. Azóta tanítottam általános iskolában és gimnáziumban. 10 évig nyelviskolában dolgoztam.
A DAM-ban 2018. szeptember óta dolgozom.

Tancsik Zsuzsanna

angol nyelv tanár

Alapvetően marketing/közgazdász végzettségem mellett 10éve foglalkozom gyerekekkel. Két sajátom születése után még csak angolt tanítottam, majd elköteleződtem a nevelés mellett és gyerekjóga-oktatói tanfolyamot végeztem. 2019-ben egy görög továbbképzésen a drámapedagógia lett az új szerelem, emellett az élménypedagógia módszere az, ami közel áll hozzám. Emberi jogi képző, önkéntes kutyasétáltató és lelkes hobbifotós vagyok, ami a szabadidőmet illeti.

Illés Zsuzsanna

angol nyelv tanár

Testnevelési egyetemen végeztem, mint testnevelő tanár! Mellette elvégeztem a Karate edzőit és a Sport menedzserit!
Az iskolában egy éve dolgozok, de gyerekekkel 12 éve foglalkozom, fejlesztő tornáimon, iskola-előkészítő-, felzárkóztató foglalkozásaimon!
Gyerekkorom óta sportolok.
Versenyszerűen úsztam és atletizáltam, illetve válogatott karatés voltam.

Driszkuné Szilágyi Éva

testnevelés tanár

Dakos Lilla vagyok, iskolás korom óta zongorázom, és a mai napig igyekszem fejleszteni magam, hogy minden zenei stílusban otthonosan mozoghassak. Aktívan zenélek zenekarokban, és kisebb formációkban is. A tanítás számomra mindig egy feltöltődés, mert sokat kapok a gyerekektől is, igyekszem mindig úgy alakítani az órákat, hogy kis zeneelméletet szolfézst is csempésszek bele, másik oldalon pedig olyan dalokon tanuljanak meg zongorázni a gyerekek, ami hozzájuk is közelebb áll, ilyenek például a mesedalok, filmzenék, vagy a ma ismert zenekarok, előadók dalai.
Minden diák képességéhez mérten választunk dalt, illetve ha mód van rá azt egyszerűsítjük, vagy épp bonyolítjuk.

Dakos Lilla

zongora tanár

A hagyományos ének-zene mellett könnyűzenei stílusismeretet/hangképzést és előadóművészeti-színpadtechnikai alapismereteket, jazz és rock történetet tanítok valamint az iskola Énekkarát is vezetem. Rengeteg tehetség van növendékeink között, és igazi öröm számomra, hogy minden korosztállyal megtalálom a közös hangot.

Schwartz Dávid

ének-zene tanár

Vigyinszki Máté vagyok, gitáros, zenész, zenetanár. 6 éves koromban kezdtem zongorázni, később pedig a gitárt választottam hangszeremnek, melyet azóta is (több, mint 10 éve) töretlenül tanulok, művelek. 2015-ben felvételiztem a Kőbányai Zenei Stúdió gitár tanszakára, ahol tanáraim a magyar könnyűzene legmeghatározóbb zenészei voltak, köztük: Babos Gyula, Póka Egon, Lukács Peta, Maróthy Zoltán, Tornóczky Ferenc, Esze Jenő.
Zeneoktatással több mint másfél éve foglalkozom, 6 éves gyermekektől egészen felnőttekig bezárólag széles korosztállyal zenélünk.

A legfontosabb dolog számomra az egyéni fejlődés, a sikerélmény megléte hétről hétre. Mindenki más szinten van, más a tanulási tempóval, érdeklődéssel, ezért a helyes utat, személyre szabott gyakorlási módszert kell nekik megmutatni kellő motivációval.

Vigyinszki Máté

gitár tanár

Bánvölgyi Zoltán vagyok, 36 éves. A sakkot több mint 20 éve versenyszerűen játszom és több mint 7 éve tanítom kezdőknek, haladóknak és versenyző tanítványoknak egyaránt!

Bár a sakkot a DAM-ban még csak három éve tanítjuk kollégámmal karöltve, az eredmények így is kézzel foghatóak mind iskola, mind pedig egyéni szinten! Iskolánk múlt évben Pest Megye 4. legerősebb sakkcsapata lett, idén pedig egyik tanulónk korosztályában Pest Megye 2. legerősebb sakkozója tudott lenni számunkra abszolút bajnoki teljesítménnyel! Ezek természetesen csak a jegyzett eredmények. Számtalan diákunk logikus látásmódját és türelmét sikerült fejlesztenünk a sakkal, ami rendkívül hatékonyan segíti számukra a többi tantárgy megértését is!

Célom hogy a sakkozás segítségével játékosan megismertessem a diákokkal a logikus gondolkozás, az előre látás, valamint a stratégiai tervezés fogalmát, akár versenyhelyzetben is!

Bánvölgyi Zoltán

sakktanár

Guba Miklós sakkedző vagyok. Mesterjelölt minősítéssel rendelkezem. 2017-ben elvégeztem ECU Scool Chess Teacher / iskolai sakkoktató képzését­. Ifjúsági sakkedzőként 25 éve tevékenykedem. Az évek során rengeteg magyar bajnoki címet, ill. országos diákolimpiai címet szereztek tanítványaim. Szeretek tanítani „életemben, ha megtanítok ezer embert sakkozni, már mindenki jól jár”

Guba Miklós

sakkedző

2011-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán értelmileg akadályozottak pedagógiája, majd tanulásban akadályozottak pedagógiája szakon. Fontosnak tartom, hogy az egyéni fejlesztéseket a gyerekek erősségeire és érdeklődési körére építsem. Úgy gondolom, hogy a szeretetteljes, elfogadó légkör és a humor segít abban, hogy a tanítványaim a nekik nehézséget okozó feladatokat is szívesen végezzék.

Gazdag Zsuzsanna

Gyógypedagógus

Elérhetőségek

Dunakanyar Alternatív Oktatásáért Alapítvány

Cím: 2000, Szentendre, Rózsa u. 16

Programvezető, Alapító: Rab András | Tel: +36 (30) 499 - 9381 | e-mail: rabandras777@gmail.com

Intézményvezető: Szina Balázs |Tel: +36 70/381 4547|e-mail: dam@damiskola.hu

Az oldal üzemeltetője: Dunakanyar Alternatív Oktatásáért Alapítvány

damiskola.hu. MINDEN JOG FENNTARTVA 2019

Tárhelyszolgáltató: Tárhely.Eu Kft.|1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.|+36 1 789-2789|tarhely.eu|support@tarhely.eu

Design: Weboldal készítés Szentendre