Szakmai műhely
Pedagógus továbbképzés
A Dunakanyar Általános Iskola tapasztalatait és szakmai hátterét megosztja azokkal az érdeklődő
pedagógusokkal, akik szakmájuk iránt elkötelezettséget érezve igényes és folyamatosan fejlődő tanításban
gondolkoznak. Kiemelt feladat a jó gyakorlatok, bevált technikák megosztása a kihívást jelentő feladatok
megoldására. A tervezett 30 órás műhelymunka teljes áttekintést tartalmaz az alternatív és inkluzív pedagógia
használható elemeit illetően. Csak a gyakorlati megvalósíthatóságot tekintjük értékesnek. Természetesen
minden szakmai irányvonal bemutatkozásának helyt adunk, az előadások és hospitálások során azonban a
hasznosíthatóságot tartjuk elsődlegesnek.
Iskolánk programszintű elemeivel megismerkedve, kollégáink elsajátítják azokat a technikákat, melyek
birtokában képesek lesznek alkalmazni a modern tanulásszervezési metodkát. A tantárgypedagógiai és
didaktikai műhelymunka során sikeresek lehetnek a köznevelési rendszer bármelyik területén.
A képzés felépítése, területei, előadók
Előkészítés
-
Az alapvető szakmai önértékelés, önismeret / Rab András /
-
A légkörteremtő erő, meditáció és relaxáció / Szabó Beatrix/
Óvoda-iskola átmenet optimális kezelése
-
Törvény és a valóság / Szina Balázs/
-
Figyelem, mozgás mérések, kompetencia-térkép / Rab András /
-
A családok bevezetése az iskolába, szülőprogramok / Rab Benedek /
-
Iskola-előkészítő program / Rab Benedek, Szabó Beatrix/
-
Az inkluzív pedagógia fogalma / Rab András/
Az első két évfolyam kiemelt kommunikációs és együttműködést segítő programja
-
A kapcsolatteremtő játékok jelentősége / Árvai Xénia /
-
A distresszmentes kognitív folyamat előkészítése, ennek időbeli megoszlása / Rab András /
-
Projektszervezés és kooperáció a kezdetektől / Szina Balázs, Árvai Xénia /
-
A partnerség és a felelősség kialakítása a kezdetektől / Rab András/
Sikeres alapkészség fejlesztés az alsó tagozaton
-
Kommunikációt fejlesztő gyakorlatok / Rab András /
-
Művészeti nevelés a kezdetektől, az önkifejezés eszközei. / Szabó Beatrix /
-
Az anyanyelvi alapkészségek speciális feladatrendszere / Árvai Xénia /
-
A matematikai alapkészségek feladatrendszere, a számfogalom játékos fejlesztése
-
/ Szabó Beatrix, Árvai Xénia, Szina Balázs /
-
Mozgás, mozgásfejlesztés jelentősége. Mozgásterápia / Árvai Xénia /
-
Alapkészség fejlesztő feladatbank / Rab András /
-
A diszfunkciók kezelése az alsóban, speciális differenciálás lehetőségei / Szina Balázs, Rab András /
-
Virtuális világ vs. papír és ceruza. A „szép” szubjektivitásának az ereje / Szabó Beatrix /
A serdülőket leginkább partnerként kezelő nevelési és oktatási terv alapjai
-
A kommunikáció kiemelt feladatai a felsőben / Egervári Júlia /
-
Az idegen nyelv oktatása másképp / Illés Zsuzsa /
-
A művészeti nevelés jelentősége a felsőben / Egervári Júlia /
-
Digitális oktatás lehetőségei és elvárásai / Kas Péter /
-
A Tudomány tantárgy avagy a tantárgyi határok eltörlése. A felsős gyermek átfogó tudományos ismerete. Hogyan lehet fenntartani egy kamasz gyermek tudásvágyát? / Kas Péter /
-
Gamification használata az oktatásban / Illés Zsuzsa /
A modern tanulásszervezés elemei
-
A projekt alapú oktatás / Rab András /
-
Iskolán kívüli tanulásszervezés / Egervári Júlia /
-
Tanulásszervezés az interneten / Kas Péter /
-
A kooperatív és kollaboratív oktatás lehetőségei / Egervári Júlia, Kas Péter /
A képzés előadói: